Fizička aktivnost za balans tela i duha

Fizička aktivnost , dovoljno sna, uravnotežena ishrana, unos optimalne količine vode načini su da održimo energiju i osećamo se zdravo i snažno. Balans je jednako potreban našem telu kao i našem duhu i umu. 

U Univerzumu se sve kreće. Zemlja se okreće oko svoje ose i Sunca, životinje su u stalnom pokretu, mikroorganizmi... Posmatrajmo samo decu. Čim ojačaju, bebe počnu da puze, zatim da hodaju, potom trče, zapravo, deca se veći deo dana ne zaustavljaju. Uprkos stalnoj aktivnosti, deca su neumorna, prepuna energije, vesela…

Svakome od nas prija neki vid rekreacije. Međutim dok ne stvorimo naviku da redovno vežbamo, mi čak kreiramo uverenje da sport nije za nas, da nam ne prija. U suštini,najveći izazov jeste da se pokrenemo. No, pre toga je od ključne važnosti da odaberemo vid rekreacija koji je za nas zaista izvor radosti.

Dobro bi bilo da upitamo najmudriji deo sebe, koja je to aktivnost koja nas raduje. Postavite to pitanje detetu u sebi. Setite se na koji način ste voleli da se igrate kao dete, da li ste jurcali ili plesali. Možda nam prija da skačemo uz omiljenu muziku ili da igramo tenis ili nešto treće. Za nekoga je pravi izbor boks, za nekoga brzi hod, trčanje, aerobik ili pilates. Nečijem temperamentu, pak, prija nešto umereno poput tai čija, či gonga, joge ili lagana šetnja i plivanje.

Veoma često uplatimo mesečno korišćenje teretane i ne pojavimo se više od dva puta, zato što ne želimo zaista da vežbamo sa tegovima. Tako nemotivisani uz ideju da ’’moramo’’ da se bavimo nekim sportom, a nismo se zaista pitali šta je to najbolje za nas, obećamo sebi da krećemo da redovno vežbamo od ponedeljka. I taj ponedeljak još uvek nije stigao. Međutim, jednom kada se posvetimo svojoj odluci da vežbamo, a odaberemo pravi sport za sebe, možemo samo imati sve veću i veću potrebu za dobrim osećajem nakon treninga, jer se u našem telu tada luči serotonin.

Osim što je fizička aktivnost dobra i zdrava za naše telo, ovo je ujedno i odličan način da se oslobodimo potisnutog besa i da transfortmišemo emocije niže vibracije u one više.

Postoji beskonačno mnogo rekreativnih sportskih aktivnosti i načina vežbanja, koja bi za vas bile izvor energije, snage, a možda i vid meditacije.

Evo linka za jednostavne vežbe 5 Tibetanaca:

https://www.youtube.com/watch?v=TJElLrpBetc

Voli vas vaša Planeta radosti

Sportovi i načini vežbanja: Fitness, aerobik, pilates, joga, tai bo, ta či, kick boks, boks, tenis, trčanje, preskakanje vijače, brzi hod, korektivna gimnastika, košarka, basket, fudbal, rukomet, dodavanje frizbija, ragbi, razbi (frizbi i ragbi), plivanje, ronjenje, skok u dalj, balet, latino plesovi, klasični ples, zumba, kung fu, aikido, karate, džudo, rvanje, reketbol, golf, stoni tenis, streličarstvo, mačevanje, ving čun, tekvando, djiudjicu, vaterpolo, odbojka, odbojka na pesku, badminton, veslanje, kajak, kanu, biciklizam, triatlon, jahački sportovi, kapuera, dizanje tegova, kriket, skakanje na trampolini, akvabik, vožnja skjta, vožnja trotineta, klizanje, skijanje, hokej na ledu, hokej na travi, skakutanje...

Postavi komentar

Postavi komentar