Proso

Proso - Čudo od žitarice


Kakva je to čudesna biljka proso i šta sadrži od hranljivih materija?

Proso je izuzetno zdrava žitarica bogata proteinima, vlaknima, mineralima i vitaminima. Inače je žitarica koja ne sadrži gluten, te je pogodna za upotrebu u ishrani osoba alergičnih na gluten.

Ova žitarica je osim u bezglutenskoj ishrani, veoma zastupljena u ishrani vegana, zato što je ona alternativni izvor proteina. Sitna, okruglog oblika, može biti žute, sive, bele ili crvene boje.

Ova namirnica je veoma bogata mineralima:

1 šolja, (oko 175g) sadrži:

  • Bakar 31% dnevnih potreba organizma
  • Mangan 24% dnevnih potreba organizma
  • Magnezijum 19% dnevnih potreba organizma
  • Fosfor 25% dnevnih potreba organizma

Ista količina prosa sadrži oko 6g proteina što je jednako 12% dnevnih potreba organizma.

Ugljenih hidrata 41,19g= 18% dnevnih potreba organizma.

Masti 1,74g i vlakana 2,26g, što je jednako 9% dnevnih potreba organizma.

Od masti sadrži omega 3 masne kiseline, omega 6 masne kiseline i druge dobre masnoće.

Od vitamina sadrži vitamin B1, B2, B3, B6 i B12m vitamin A, K, E i druge…

 

Koja su lekovita svojstva prosa?

Zbog bogatog nutritivnog sastava proso povoljno utiče na različita zdravstvena stanja i može biti odličan saveznik u prevenciji zdravlja. Njegova svojstva povoljno utiču na organizam i smanjuju rizik od dijabetesa, budući da su u pitanju karbohidrati koji se sporo razgrađuju. Proso se lako vari, koristi se u ishrani osoba sklonih alergijama, posebno u ishrani osoba alergičnih na gluten. Pogodan kao preventivna hrana za kamen u žuči, pomaže da se obnavljaju oštećena tkiva, pomaže kod migrena, a koristi se i kao alternativni dodatak lečenju  kamena u bubregu. Izuzetno je povoljna namirnica kod dijeta za mršavljenje, kao velika pomoć za lakše otklanjanje kilograma, jer je  hranljiva namirnica sa malim brojem kalorija.

 

Kako se priprema proso?

Proso je idealan sastojak zdravog doručka. Dajemo vam primer dve varijante, slatke i slane-

Recepti Planete radosti:

Slani doručak:

Prokuvan proso, pososljen, 2 šoljice

Svež spanać, po želji

1 paradajz

Mladi sir oko 50g

Maslinovo ulje i bosiljak

Chia semenke- 1 supena kašika

Prokuvan proso pomešati sa svim svežim sastojcima i preliti maslinovim uljem i bosiljkom.

*Ovakav doručak je pogodan i za one koji su na režimu hrono ishrane.

 

Slatki doručak ili poslastica:

Prokuvan proso- 2 šoljice

Mleveni  pečeni lešnici 2 supene kašike

Suve borovnice - 1 kašika

Suve brusnice- 1 kašika

Chia semenke- 1 supena kašika

Sveže voće po želji- naš predlog je rendana jabuka ili kruška

A veoma lepo se slaže i sa sezonskim voćem ( šljive, breskve, kajsije, mango, crveno voće… )

Po želji, ovo jelo možete zasladiti i kašikom meda

 Bogata hraniljivim sastojcima, sa veoma sporo razgradivim ugljenim hidratima, bogata vlaknima i proteinima, sa veoma malim rizikom od alergija, proso je još jedna od biljaka koja spada u superhranu J

 

Recepti su autorski, nastali u kuhinji Planete radosti, za koju osmišljava i priprema Vera.

Nadamo se da vam ovaj tekst služi, a on je nastao istraživanjem više različitih izvora, a među njima su i sledeći sajtovi:

http: https://www.vitalitynutrition.com.au/12-benefits-millet///www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=53

 

 

Voli vas vasa Planeta radosti

 

 

Postavi komentar

Postavi komentar