Kako se osloboditi besa?

Šta je bes?

Bes je osnovna emocija koja nam je poznata od rane razvojne faze, dok smo bili bebe.

To koliko nam je bilo dozvoljeno da ga slobodno ispoljimo i to da li ga znamo ispoljiti na zdrav način uticaće na naše prepoznavanje emocija, ali i otpuštanje u odrasloj dobi.

Neretko je bes pomešan sa drugim emocijama ukoliko ste odrastali u okruženju koje nije odobravalo ispoljavanje besa.

U mom iskustvu je tako. Bes sam do pre desetak godina ispoljavala kao povređenost i tugu, te mislila da bes ne osećam. On je sve vreme bio tu i krčkao se. Izlaz je nalazio na druge načine i oni po mene nisu bili dobri.

Dakle, normalno je osetiti bes. Potpuno normalno i skroz u redu. Jako važno, sa druge strane, pronaći ventil i ispoljiti ga.

Bes može biti fantastično gorivo! Može nam pomoći da uradimo mnogo više nego što uobičajeno možemo. Može nam dati snagu i može nas podstaknuti na savršene kreacije.

Razmislite samo da kad ste ljuti, koliko bolje oribate kupatilo i koliko ste brži u usisavanju!

Bes jako često osećamo kada nam je energija blokirana, a blokirana je kada ne stvaramo.

Ako osećate bes, zapitajte se da li se kreativno izražavate. Ne govorim sada o Van Gog ispoljavanju kreativnosti, niti se od vas traži da budete Ivo Andrić. Energija mora izaći. Bolje otpustiti svesno, nego da sama pronađe izlaz na koži ili drugim organima.

Ovo važi za sve emocije, a danas još malo govorimo o besu.

Zdravo ispoljavanje emocija se uči i bira svesno. I najgore što možemo učiniti jeste da budemo besni na sebe jer nismo ispoljavali bes do sada! Slažete se?

Kako na zdrav način ispoljiti i iskoristiti bes?

  1. FIZIČKA AKTIVNOST- Bilo koje kretanje koje izaziva znojenje. Najbolje je trčanje, brzi hod, udaranje džaka, plivanje i ostale kardio varijante vežbanja. Ukoliko biste izgovor našli u tome da ne trenirate iz ovog ili onog razloga, onda je idealno rešenje usisavanje, košenje trave ili čišćenje kuće uopšte.
  2. UDARANJE U JASTUK- Priuštite sebi jedan veći jasuk koji će služiti isključivo kao vaš ventil za pražnjenje besa. To ne treba da bude jastuk na kom posle spavate, jer i stvari pamte energiju. Ovom načinu ispoljavanja besa i ljutnje možete naučiti i svoju decu. Udarajte jastuk dok se ne umorite, što će biti siguran znak da je bes otpušten. Ovaj način se gotovo uvek završava smehom.
  3. VRIŠTANJE- Vrištanje koje ne ometa pola kvarta, niti komšiluk. Niti ovde mislim na svađu i na to da se na nekoga izvičemo. Nikako! Iako to mnogi rade nesvesno, nikako!

Dakle, varijanta je šuma, planina, livada, sa nadom da vrištanje neće izazvati prinudnu migraciju divljih životinja. Mnogo bolja varijanta je koncert. Pa odaberite šta vam više leži.

  1. KREATIVNO IZRAŽAVANJE – Misli se na stvaralaštvu uopšte. Stvoriti bilo šta. Ne podrazumevaju se samo poznate umetnosti, već doslovno napraviti nešto novo. Nešto upotrebno, umetničko delo, ručak, reorganizovati odeću u ormanu, napisati pesmu, razumeti svoj osećaj, baviti se opraštanjem. Bitno je ovde izbeći izgovore kroz zabludu o vašoj nekreativnosti. Mnogi sebe nazivaju nekreativnim, a znaju popraviti auto, napraviti stolicu ili fantastično kuvaju. Svi smo kreativni! Dakle, jedno je umetnički talenat, a drugo stvaralaštvo. Čišćenje kuće je fantastičan čin za pražnjenje besa, a podrazumeva naš rad i, to je stvaralaštvo. Što je više besa u nama, potrebno je više da stvaramo.
  2. BORAVAK U PRIRODI. Idealno pored vode. Ili šetnja po uzbrdici. Priroda je lekovita. Ne morate nameriti da se besa oslobodite, samo budite u prirodi i njena isceljujuća energija čini čuda. I to ne znači da povedete nekoga kome ćete se žaliti na svoje muke, već budite prisutni u prirodi.
  3. SPOZNAJA I RAZUMEVANJE- Raditi na razumevanju sebe i situacije koja je pomogla da naš bes izađe na površinu. Kada razumemo, spoznamo sebe, oslobađamo serotonin. I bes je tranformisan.
  4. VREME SA KUĆNIM LJUBIMCIMA- Istračati se sa životinjama. Energija kućnih ljubimaca je lekovita. Idealno je ako imate psa da izađete u šetnju, pa malo i potrčite. U razmeni energije i našem fizičkom kretanju nalazi se ventil za zdravo otpuštanje besa.
  5. PISANJE DNEVNIKA- Pisati o svojim osećanjima. Ovo važi za sve emocije. I ovo nije poziv da kačite statuse pune besa. Nikako! Ovo je predlog da obavite iskreni i intimni razgovor sa sobom u pisanoj formi. Kada kroz ispoljavanje svojih osećanja krenemo i ka razumevanju, bes je tranformisan. Vrlo često u smeh!
  6. MOLITVA- Siguran način da se povežemo sa energijom izvora, univerzuma, Boga. U dimenziji ove energije postoji samo razumevanje i ljubav. Možemo se pomoliti za pomoć da razumemo i otpustimo i tranformišemo svoje emocije na konstruktivan način. Sam čin molitve je već pozitivno uticao na naše emocije.
  7. UČINITI DOBRO DELO- Predivan način da kanališemo svoje energiju, a sami možemo odabrati koji će to oblik imati. Pomoći baki da ponese kese iz prodavnice ili komšiji da unese drva. Ili učiniti ono što nas je zamolila majka ili partnerka/partner, ali smo odlagali. Dobro delo je dobro delo. I čini čuda i za onog ko daje i za onog ko prima.

 

Meditacija je dobar način, ali iz ličnog iskustva, nije uvek moguća kada smo pod emotivnim nabojem. Jer je naboj emocija previsok da bi se anulirao. Moguće je, ali nije uvek primenljivo.

Svakako, ako redovno meditiramo, mnogo manje iskačemo iz svojih šina. Meditacija dugoročno menja svest. Meditacijom dobijamo uvid da smo svi jedno, da smo svi energija, da smo sami odgovorni za sva svoja iskustva, da niko nama ništa ne čini, da nismo žrtve, da niko drugi nije odgovoran za naše reakcije, da nema loših ljudi, da kreacija ne zna za greške, da imamo itekako na čemu biti zahvalni. Reguliše naše otkucaje srca i pomaže da naše reakcije budu svesnije. Pa je moguće bes i izbeći ukoliko smo već svoj um utišali.

Bes kao emocija je neizbežna reakcija. Ovakav vid reagovanja ćemo smanjiti i skratiti njegovo trajanje ukoliko smo svesni ovih nekoliko istina:

  1. 100% smo odgovorni za svoj život i sva iskustva. Dakle, niko nam nije kriv!
  2. Sva iskustva smo kao duše sami birali kako bismo omogućili rast i ekspanziju. Rast nastaje kada uspevamo transformisati svoju reakciju. Razumevanjem. Prihvatanjem, pa onda i ljubavlju.
  3. Sve osobe koje srećemo naše su ogledalo. Sve što nas iritira kod drugoga, potražimo u sebi.
  4. Bes prema drugome je najčešće bes prema sebi. Kada smo svesni gore pomenutih istina i koristimo svoju energiju za stvaralaštvo, drugi nas retko mogu razbesneti. Svest o tome da smo božanska kreativna energija oslobađa i povezuje nas sa izvorom. Povezanost sa izvorom daje inspiraciju i ideje. Inspiracija sprovedena u delo stvara novu energiju, konstruktivnu, stvaralačku, pokretačku i sve ovo zajedno sagoreva bes. Čak i potisnuti.
  5. Svi imaju bar malo potisnutog besa, jer kao deca nismo sve razumevali kako jeste. Uvek je poželjno raditi na otkrivanju i otpuštanju besa.
  6. Niko u nama ne može probuditi bes, ako u nama besa nema. Nije do drugih, do nas je.
  7. Lenjost izaziva bes. Nekretanje izaziva bes. Stagnacija. Nesuočavanje uvećava postojeći bes.
  8. Ni jedan vid bežanja neće umanjiti bes suštinski, samo prividno. Da, dobro je zezanje posle dve-tri čašice, ali ovaj način bes samo uvećava, jer ga dublje sakriva i odlaže, taloži. Super su serije za skretanje misli, ali stagnacija i nestvaralaštvo samo energetski hrani bes.
  9. Kada pogledamo istini u oči, istini o sebi, samo za sekund će delovati strašno, a onda oslobađajuće.
  10. Istina o besu boli. I oslobađa.

 

Nemojte se plašiti svog besa, dokle god ga priznajete, prepoznajete i svesno birate načine oslobađanja, jer bes može biti ekološko gorivo za ostvarenje svih naših snova!

 

Nadam se da vam ovaj tekst služi.

Hvala, volim te,

Vera

Postavi komentar

Postavi komentar