Kako najlakše savladati tablicu množenja

Kako na najlakši način savladati tablicu množenja?

 

Da li je vaše dete školarac?

Da li mnogo vremena provodite sa svojom decom dok uče ili rade domaći?

Da li se deca oslanjaju isključivo na vas kada su školske obaveze u pitanju?

Jeste li savladali tablicu množenja?

 

Moje iskustvo sa Emom je sledeće. Ona je u drugom razredu i stvarno nije zahtevna što se učenja tiče. Ponekad samo moram da je podsećam da uradi domaći čim dođe iz škole, ili kad sedne da radi, u stanju je 5 sati da bude uz knjigu. Ali je samostalna. Najčešće uradi čim stigne kući da bi se slobodno igrala kasnije. Ukoliko je na času pratila nastavu, uglavnom joj nije potrebna moja pomoć, voli samo da budem tu negde pored.

Međutim, tablica množenja kao da joj se činila zastrašujućom.

Voli matematiku i sve to lepo radi, ali strašna tablica množenja je tražila dosta vežbe ne bi li izgradila sigurnost u svoje brze odgovore. I naravno, uvek je brža i uspešnija kada brojeve množi redom (1*1, 1*2, 1*3,1*4..) nego na preskok.

Vežbale smo matematiku, kad... Došla sam na jednu ideju i uspela je!

Kako je Ema uvek raspoložena za igru, (a igra u kojoj sam ja đak, a ona učiteljica je među omiljenima, posebno kada ocenjuje moj kontrolni J), predložila sam joj da se igramo, a da ovog puta igra ide ovako:

Ona je u ulozi učiteljice, ja u ulozi učenika i tema je Tablica množenja.

Koristi neku malu piši-briši tablu, a ja imam već svoju svesku za ovu igru, za sve predmete.

I dobila sam pravi školski čas.

Glumila sam i da šapućem drugarici i da se javljam sa pitanjima, kako bi njoj bilo zabavnije.

Pisala sam prvo naslov svake lekcije.

Krenula je redom od Množenja brojem 1, gde je čak izdiktirala i jednu rečenicu u vidu definicije.  I sve tako do množenja brojem 7. Ispisala je sve na tabli, ja sam prepisala i onda mi sve iščitala. Uz kratke definicije kojih se, očito, seća sa časa.

Potom mi je dala kontorlni, gde sam joj naglasila da sam kao namerno napravila grešku, te je mnogo pažljivije pregledala odgovore i shvatila i sama da je veoma lepo savladala ovu vrstu zadatka.

U ovoj igri ,,naučila’’ me je do sada tablicu množenja do broja 7, baš kao i ona u školi. Ona je vrlo lepo utvrdila gradivo i stekla neophodnu sigurnost u sopstveno znanje, a ja sam uživala! I nisam morala da je motivišem da nešto ponovimo ili nastavimo, već sam bila potpuno u ulozi učenika.

Topla preporuka za mame da kroz igru i zamenu uloga decu podstaknu da ona budu u ulozi predavača i na taj način nauče i utvrde znanje Tablice množenja, ali i drugih tema.

Npr, Upotreba velikog slova, kod Eme je bilo potrebno da joj se učvrsti znanje ne bi li prepoznala sve primere kada je potrebno pisati veliko slovo. Tako da sam imala i čas srpskog jezika. Ona se prisećala pravila koja je učiteljica pominjala, a ja kao đak ispitivala za sve primere kojih se sama nije setila.

Razumem da je ovakav način zabave prijemčiviji za devojčice nego za dečake, ali sam želela da podelim sa vama nešto što je nama itekako bilo od koristi.

Za dečake bi možda bilo zabavno da se organizuje neko takmičenje ili mozgalice i slično. Vi najbolje poznajete svoje dete te ćete proceniti šta bi moglo biti interesantno.

Kad im je zabavno, mnogo lakše usvajaju sadržaje.

Javite kakva su vaša iskustva sa ovom metodom učenja i ponavljanja, ukoliko isprobate ovu  igru J

 

Grlim vas,

Vera

 

Postavi komentar

Postavi komentar