Chia seme - Tajne lekovite biljke

Chia semenke su sitne crne semenke i daje ih biljka iz porodice nana,  Salvia Hispanica. Ova biljka potiče iz Južne Amerike. Od davnina uzgajali su je i koristili su je kao osnovnu namirnicu Asteci i Maje, a sam naziv chia, zapravo, je drevna majanska reč za snagu.

One predstavljaju bogat izvor minerala i hranljivih materija, pospešuju probavu, regulišu rad creva, kao i nivo elektrolita.

Ova biljka ne sadrži gluten, a probogata je hranljivim materijama. Bogata omega-3 masnim kiselinama koje su jedan od najboljih izvora zdravog i kvalitetnog ulja.

Osim toga, obiluju antioksidansima i vlaknima, a sadrže i visok nivo magnezijuma, cinka, gvožđa i kalcijuma. Uz to, chia semenke su bogat izvor mangana, koji je bitan za metabolizam, rast i razvoj mišića i kostiju. Sadrže fosfor, koji je bitan za održavanje i regeneraciju tkiva, kao i bakar, važan je za zdravlje i pravilan rad srca. Zanimljivo je da se u samo dve kašike ovih semenki nalazi čak dva puta više kalijuma nego u jednoj banani.

Sa druge strane, nisu obilan izvor vitamina. Ipak, sadrže vitamine A, B, E i D, važne za zdravlje očiju, kose, noktiju, kože, zuba, mišića i nervnog tkiva.

 

Zašto je dobro chia semenke uključiti u ishranu?

1.      Bogat su izvor hranljivih materija, a veoma niske kalorijske vrednosti.

2.      Obiluju antioksidansima.

3.      Sadrže nizak nivo ugljenih hidrata, a visok nivo visokokvalitetnih proteina i vlakana.

4.      Pomažu gubitak telesne težine.

5.      Bogat izvor omega-3 masnih kiselina.

6.      Blagotvornim dejstvom na čitav organizam smanjuju rizik od srčanih oboljenja,dijabetesa

7.      Visok sadržaj kalcijuma, magnezijuma i fosfora poboljšava zdravlje kostiju.

8.      Preporučuju se sportistima i rekreativcima, jer pomažu postizanje boljih rezultata i performansi.

9.      Chia semenke su preporučene onima koji u svojoj ishrani ne koriste mlečne proizvode.

10.  Veoma lako se uklapaju uz svako jelo i odgovaraju vašem načinu ishrane, a ne izazivaju alergijske reakcije na koži.

 

Naučne činjenice o chia semenkama

Dve kašike semenki (što je oko 28g) sadrže:

 - Vlakna: 11 g.

 - Proteina: 4 g

 - Masti: 9 g (od toga 5g predstavljaju Omega-3 masne kiseline).

 - Kalcijum: 18% dnevnih potreba organizma

 - Mangan: 30% dnevnih potreba organizma

 - Magnezijum: 30% dnevnih potreba organizma

 - Fosfor: 27% dnevnih potreba organizma

 - Uz to sadrže veliku količinu Cinka, Vitamina B3 (Niacin), Kalijuma, Vitamina B1 (Thiamin) i Vitamina B2.

 

Kako se koriste chia semenke?

Ove semenke se lako vare i, za razliku od lanenog semena,  ne moraju se samleti da bi se potpuno iskoristile nutritivne vrednosti. Veoma su prijatnog ukusa i smeju da se konzumiraju uz svaki obrok.

Termička obrada nije preporučljiva, jer tako gube hranljive sastojke.

Potopljene u vodi, lako nabubre i praktično stvaraju želatinastu masu.

 

Zanimljivost 

Chia semenke sadrže protein triptofan, koji utiče pozitivno na kvalitet sna, tako da su preporučene osobama koje imaju problem sa uspavljivanjem ili pate od nesanice.

 

Lekovita svojstva 

Kao značajan izvor omega-3 masnih kiselina prava su hrana za mozak. Nema mnogo namirnica koje su bogate ovim dobrim masnoćama..

Osim toga, chia semenke smanjuju otpornost na insulin i poboljšavaju nivo šećera u krvi, te bi mogle biti od pomoći u borbi protiv dijabetesa tipa 2.

Bogate vlaknima, obezbeđuju distribuciju potrebnih vlakana koje se apsorbuju u debelom crevu i omogućuju uspostavljanje pravilnog rada probavnog sistema i redovno pražnjenje, te ih je poželjno koristiti kod problema sa neredovnom stolicom i lenjim crevima. Ishrana bazirana na vlaknima pomaže i kod smanjivanja nadimanja i upalnih procesa debelog creva.

Chia seme sadrži antioksidanse, a jedan od njih je i hlorogena kiselina, koja smanjuje krvni pritisak. Uz to sadrži i kofeinsku kiselinu, koja je idealni saveznik u borbi protiv upalnih procesa u organizmu.

Naučnici su utvrdili da ove semenke sadrže i kvercetin i kempferol, dva antioksidansa koji smanjuju rizik od srčanih oboljenja, osteoporoze, a pomažu i u prevenciji malignih oboljenja i drugih hroničnih bolesti.

 

Za koja zdravstvena stanja nije proporučljivo konzumiranje chia semenki?

Iako su benefiti korišćenja chia semenki brojni, postoje ipak stanja kod kojih se ne preporučuje njihova upotreba. Naime, oboleli od raka prostate ili oni kod kojih je povećan rizik od ovog ovog oboljenja trebalo bi da izbegavaju upotrebu velike količine ovih semenki, a upravo zbog činjenice da se omega-3 masne kiseline nalaze u obliku alfa-linolenske kiseline, čiji visok unos u organizam može da dovede do problema sa prostatom.

Osim toga, osobe kod kojih su povišeni triglicerida u krvi smeju da konzumiraju samo chia semenke posebne sorte – u pitanju su Salba semena, jer bi upotreba semenki mogla dovesti do povećanja nivoa triglicerida u organizmu.

 

Kako se chia semenke mogu kombinovati u obrocima

Možeteih  koristiti kao dodatak svim jelima. Za doručak ih možete dodati u musli, možete ih potopiti u jogurt, kefir ili kiselo mleko Ili ih jednostavno dodati bilo kojoj salati, čorbi, pasti. Kako su sjajan izvor proteina, veoma su zastupljene u veganskoj ishrani, te su često sastojak različitih smutija i voćnih salata.

 

Recept za savršeno zdravi smuti

Za pripremu je potrebno:

 

 - 1 banana

 - 1 jabuka

 - 2 ceđene narandže

 - šaka svežeg bebi spanaća

 - šoljica svežih ili smrznutih borovnica

 - 1 kašika chia semenki

 

Sve sastojke očistite, ubacite u blender i izmiksajte sve dok se ne sjedini u masu. Za pripremu ovog napitka potrebno je svega nekoliko minuta, a pošto je veoma bogat neophodnim vitaminima i mineralima, predstavlja idealan doručak za zdrav početak dana. Uživajte i prijatno!

 

Gde možete nabaviti chia semenke?

Kako je upotreba ovih semenki sve popularnija, možete ih naći u svim većim marketima i bolje snabdevenim prodavnicama zdrave hrane.

Pri kupovini treba da obratite pažnju da su semena crne i bele boje, dok obavezno morate da izbegavate ona koja su crvene boje jer ona još nisu zrela.

Zbog neverovatnog bogatstva mineralima, vitaminima i vlaknima i drugim hranljivim sastojcima, chia semenke sa pravom nazivaju i superhrana.

 

Nadamo se da će vam ovaj tekst služiti. Nastao je istraživanjem raznih izvora, poput sajtova

http://www.livestrong.com/article/490658-chia-seeds-amino-acids/

https://authoritynutrition.com/11-proven-health-benefits-of-chia-seeds/

Voli vas vaša Planeta radosti

 

Komentari

Postavi komentar Prikaži komentare

Buy Trimix Injection Online Cephalexin For Tooth Abscess <a href=http://leviinusa.com>levitra 20mg tablets mfg gsk</a> Viagra Cialis Meds Fr Propecia Offerta Discount Pharmasupport

Amoxicillin Clavulanate Rash Canadian Pharmacy Lexapro No Rx Needed Secure Stendra Cheapeast On Line Hereford <a href=http://cidovir.com>cialis without prescription</a> Propecia Hair Line 5mg

Acheter Du Cialis Au Canada Trihexyphenidyl <a href=http://cheapciali.com>cialis no prescription</a> Discard Amoxil After Expire Diflucan Online Uk Abuso Levitra

Acheter Du Cialis Au Canada Trihexyphenidyl <a href=http://cheapciali.com>cialis no prescription</a> Discard Amoxil After Expire Diflucan Online Uk Abuso Levitra

Acheter Du Cialis Au Canada Trihexyphenidyl <a href=http://cheapciali.com>cialis no prescription</a> Discard Amoxil After Expire Diflucan Online Uk Abuso Levitra

Acheter Du Cialis Au Canada Trihexyphenidyl <a href=http://cheapciali.com>cialis no prescription</a> Discard Amoxil After Expire Diflucan Online Uk Abuso Levitra

Order Plavix Online Uk Use Propecia On Eyebrows <a href=http://gemeds.com>cartas kamagra</a> Bentyl Find No Prior Script Powerpill

Order Plavix Online Uk Use Propecia On Eyebrows <a href=http://gemeds.com>cartas kamagra</a> Bentyl Find No Prior Script Powerpill

Order Plavix Online Uk Use Propecia On Eyebrows <a href=http://gemeds.com>cartas kamagra</a> Bentyl Find No Prior Script Powerpill

Clobetasol Temovate Best Website <a href=http://tadalaffbuy.com>generic cialis from india</a> Buy Accutane Singapore

Postavi komentar